• آدرس

info@tavakolidental.ir

• نظر
blog-img

درمان ریشه زمانی لازم می شود که پزشک تشخیص دهد ناحیه نرم بافت دندان دچار عفونت شود. این عفونت منجر به پوسیدگی دندان می گردد. در این مواقع عکس رادیولوژی توسط پزشک تجویز می شود و عفونت ها و وضعیت دندان بیمار کامل بررسی می شود، زیرا این عکس دارای اشعه ایکس می باشد و وضعیت کلی دندان و مشکلات احتمالی را نیز می توان از روی آن تشخیص داد. علائم تشکیل عفونت دهان را می توان از روی لق شدگی دندان، درد هنگام خوردن و آشامیدن به خصوص مواد سرد و گرم و ... تشخیص داد. در صورتی که عفونت دهان پیشرفت کند، دیگر این علائم را شاهد نیستیم، زیرا عفونت به ریشه دندان رسیده و عصب دندان از بین می رود. پس از این مشکلات دیگری متوجه دندان می شوند، از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: ورم لثه اطراف دندان آسیب دیده، ترشح چرک از دندان، ورم صورت، درد در زمان جویدن و تیرگی دندان. درد عصب کشی دندان تقریبا زیاد است، اما دردی که به هنگام درمان ریشه مواجه فرد است، کمتر از درد درمان در هنگام پر کردن دندان می باشد. اما این را هم باید مد نظر داشت که ممکن است بعد از درمان درد قابل توجهی را داشته باشیم. فقط در حین درمان ریشه اندکی خونریزی داریم. بعد از درمان ریشه دندان حساس می شود و بنابراین رعایت نکاتی همچون عدم جویدن مواد غذایی سفت ضروری است. برای تسکین درد داروهایی که توسط پزشک تجویز شده است را استفاده کنید در صورتی که درد دندان شما ادامه داشت حتما به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین قابل ذکر است که در این دوره چند بار باید نزد پزشک رفت تا دوره درمان تکمیل شود. درد یک تجربه ناخوشایند حسی و یکی از دلایل مهم مراجعه بیماران به دندانپزشک می باشد. به همین جهت شناخت جنبه های مختلف درد، مسیرهای انتقال، علل دردهای ارجاعی به دندان ها و نیز نحوه درمان و یا نیاز به مشاوره با متخصص های گروه پزشکی برای درمان بیماران از اهمیت زیادی برخوردار است. بر اساس یک مطالعه انجام شده در کشورمان، درصد بالایی از مردم در یک فاصله زمانی کوتاه (6 ماه) از هنگامی که مورد پرسش قرار گرفته اند درد دندان را تجربه کرده و حتی برای درمان آن به دندانپزشک مراجعه نموده اند. دردهای دندانی از جمله دردهای شایع سر و صورت هستند و امکان ارجاع این دردها به نواحی اطراف آنها وجود دارد. همچنین امکان دارد که دردهای با منشا غیر دندانی به صورت درد دندان احساس شود. به همین سبب دندانپزشک ها باید ضمن آشنایی با انواع تظاهرهای دردهای دندانی و غیر دندانی، با نحوه تفکیک آنها از یکدیگر آشنا باشند و بر اساس تشخیص دقیق و صحیح به درمان بیماران بپردازند. در این فصل علاوه بر مروری بر دردهای دندانی و شبه دندانی، به علل بروز درد پس از درمان، نحوه کنترل آن و نیز توضیح عواملی که تحت کنترل دندانپزشک بوده و رعایت آنها می تواند از شدت درد پس از درمان بکاهد، پرداخته می شود. 1. واژه های مهم مربوط به درد، انواع الیاف عصبی، مسیرهای انتقال، دردهای با منشأ غیردندانی1.1 واژه شناسی و اهمیت آشنایی با گویش بیماران در هر منطقه جغرافیایی در خصوص تعریف درد گویش و نحوه اظهار درد در ایجاد ارتباط میان درمانگر و بیمار بسیار حایز اهمیت است .یکی از مواردی که هر دندانپزشک باید بیاموزد، نحوه گویش و تفسیر درد توسط ساکنین محل جغرافیایی است که وی در آنجا مشغول به کار است. دندانپزشک زمانی می تواند به تشخیص درست برسد که بتواند به طور کامل علایم و نشانه های ذکر شده توسط بیمار را درک کرده و آن را با آموزه ها و اطلاعات خود مورد تجزیه تحلیل و ارزیابی قرار دهد. به همین جهت درک گویش و واژه شناسی محل طبابت از اهمیت زیادی برخوردار است. تحقیقها نشان داده که یکی از علل مهم دریافت نکردن خدمات درمانی مناسب در برخی بیماران ممکن است ناشی از عدم ارتباط مناسب بین دندانپزشک و بیمار و نیز عدم توانایی بیمار در انتقال علایم درد خود به دندانپزشک باشد.

کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

Choose Your Color
You can easily change and switch the colors.